کارگاه تخصصی با موضوع «رفتار مصرفکننده و نفوذ در مشتری» برگزار شد
به گزارش روابطعمومی مرکز رشد واحدهای فناوری استان مازندران، آکادمی کسبوکار رسا، مستقر در مرکز رشد، با همکاری این مرکز، کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع «رفتار مصرفکننده و نفوذ در مشتری» را در تاریخ پنجشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۴ در سالن جلسات ساختمان شماره دو مرکز رشد و نوآوری (خوابگاه قدیم) برگزار کرد.
این کارگاه، به تدریس دکتر سید محمد باقری، استاد مدیریت بازاریابی و هیئتعلمی دانشگاه پیامنور، با هدف ارتقاء دانش و مهارتهای شرکتکنندگان در شناخت و تحلیل رفتار مصرفکننده، برگزار شد.
در این نشست، دکتر باقری به تبیین مفاهیم کلیدی مرتبط با نحوه شکلگیری فرایندهای تصمیمگیری مشتری پرداخت و بر اهمیت بهرهگیری از تکنیکهای روانشناسی و رفتارشناسی در جهت ایجاد تأثیرگذاری واقعی بر مشتری تأکید کرد.
محورهای اصلی این کارگاه عبارت بودند از: ماهیت و ابعاد رفتار مصرفکننده، عوامل روانی و رفتاری تأثیرگذار بر رفتار مشتری، عوامل درونی و بیرونی مؤثر بر فرایندهای خرید، رابطه بین رفتار مصرفکننده و عناصر آمیخته بازاریابی، انواع انگیزشها و اصول اثرگذاری بر آن، و رویکردهای خلق ارزش در مشتریان.
شرکتکنندگان در طی برگزاری کارگاه، با بهرهگیری از تمرینها و تکنیکهای ارائهشده، توانستند مهارتهای عملی لازم در تحلیل و رفتارشناسی مشتریان را ارتقاء دهند و راهکارهای عملی برای نفوذ مؤثر در بازار بیابند.
دکتر باقری در پایان جلسه گفت: «تسلط بر شناخت عمیق رفتار مصرفکننده، کلید اصلی در طراحی استراتژیهای موفق بازاریابی و ایجاد رابطهای پایدار با مشتری است.»
لازم به ذکر است؛ این کارگاه با استقبال گسترده و مشارکت فعال شرکتکنندگان همراه بود که نشان میدهد توسعه مهارتهای تخصصی در حوزه رفتار مصرفکننده، همواره موردنیاز و استقبال فعال علاقهمندان است.