سی‌ویکمین نشست مدیران مراکز رشد و واحد‌های فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

سی‌ویکمین نشست مدیران مراکز رشد و واحد‌های فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور در تاریخ ۱۵ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد، مراسم افتتاحیه سی و یکمین نشست مدیران مراکز رشد و واحد‌های فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور دکتر مهدی کشمیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه امیرکبیر آغاز شد.

کشمیری در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نشست مدیران مراکز رشد سراسر کشور گفت: برگزاری این نشست مقدمه‌ای برای آغاز ارتباطات است و ازاین‌پس، از طریق گروه‌های کاری مشترک و جلسات تخصصی فضای هم‌افزایی جمعی بین مراکز فراهم خواهد شد.

وی در بخشی از سخنرانی خود، ظرفیت‌سازی برای استفاده واحدهای فناوری از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و بیان داشت: امیدواریم که شرکت‌های دانش‌بنیان از امتیازات دیگر این قانون نیز برخوردار شوند و این موضوع به‌عنوان نوعی از مجوز دانش‌بنیان شناخته شود، ضمن آنکه مراکز رشد مستقل هم بتوانند مجوز فناوری پارک را داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرنت فناوری را حمایت مالی از فعالیت‌هایی که رنگ و بوی تجاری‌سازی دارند (در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی) دانست و گفت: منابع و اجرای این گرنت بر عهده پارک‌ها خواهد بود. به عبارتی راهبری آن در وزارتخانه انجام می‌شود و بهره‌بردار مناطق دانشگاهی و پژوهشی هستند.

گفتنی است دکتر زربخت انصاری مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان در این نشست به رایزنی با مسئولان وزارت علوم در خصوص حل مشکلات پیش روی مرکز رشد و واحدهای فناوری پرداخته و با مدیران مراکز رشد ملاقات جداگانه‌ای داشته و در مورد همکاری‌های دوجانبه به بحث و گفتگو پرداخت.

در پایان این مراسم میهمانان بازدیدی از برج فناوری مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عمل آوردند.