ایده محوری «طراحی خلاقانه لباس مزرعه» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد تصویب شد

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان، در دویست و ششمین جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری، ایده محوری «طراحی خلاقانه لباس مزرعه» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد دانشگاه تصویب شد. در این جلسه، زهرا فیاضی به توضیح این ایده محوری پرداخته و جزئیات آن را برای حضار توضیح داده است.

فیاضی اظهار داشته که این ایده محوری شامل طراحی لباس فرم برای دانشجویان رشته‌های کشاورزی، باغداری، مکانیک و دامداری برای انجام فعالیت‌های کشاورزی در مزارع و باغات است. لباس شامل روپوش، ساق‌پوش، آرنج‌پوش و کلاه‌حصیری آفتاب‌گیر است که مناسب با پوشش مردان و زنان به طور جداگانه طراحی شده است. طراحی لباس باتوجه‌به فرهنگ اسلامی و توجه به‌سهولت و راحتی کار در زمین‌های کشاورزی صورت‌گرفته است.

فیاضی بیان کرد که ما برای اولین‌بار این کار را در ایران انجام می‌دهیم و تا کنون لباس کار مختص به رشته کشاورزی طراحی نشده است تا دانشجویان بتوانند در ساعات کار عملی در مزارع از آن استفاده کنند و همچنین برای عامه کشاورزان مناسب باشد. این لباس علاوه بر کارایی، نشان‌دهنده حرفه و شغل افراد استفاده‌کننده از آن می‌باشد.

در پایان توضیحات، مجری طرح اعلام کرد که در این طراحی، دکمه‌های جلوی لباس حذف شده و از رنگ‌های هماهنگ با طبیعت استفاده شده تا نشانگری خاص برای این رشته دانشگاهی باشند. همچنین چکمه‌هایی با المان‌های هماهنگ با لباس طراحی شده است تا از آسیب به کفش و دردسرهای متعاقب آن جلوگیری شود.

گفتنی است، این ایده محوری توسط دکتر سیده فرزانه فتاحی گل نشین و دکتر مرتضی ملکی مین باش رزگاه، دکتر علی متولی، دکتر امید جمشیدی و دکتر همایون اسدی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و با کسب آرا موافق داوران، برای جذب و استقرار در مرکز رشد دانشگاه تصویب شد. این ایده محوری برای تصویب نهایی به شورای مرکز رشد ارجاع شده است.