ایده محوری تمشک درون شیشه‌ای نهال شناسنامه‌دار تمشک فرنگی همیشه بار در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد تصویب شد

صد و بیست و هفتمین جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد در روز یکشنبه ۸ دی‌ماه سال جاری در محل سالن جلسات مرکز رشد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد، در این جلسه، ایده محوری “تمشک درون شیشه‌ای نهال شناسنامه‌دار تمشک فرنگی همیشه بار” در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه هدی السادات عقیلی با همکاری اکرم یوسفی به تشریح ایده محوری خود که باهدف کشت درون شیشه تمشک فرنگی ارائه‌شده است، پرداخت.

یوسفی در جلسه دفاع از این ایده گفتند: با تولید این محصول به‌صورت کشت بافتی می‌توان هزینه‌های تأمین نهال را کاهش داده و میوه به دلیل مواد آنتی‌اکسیدانی و خاصیت ضد سرطانی به‌صورت تازه خوری، فراوری و منجمد به بازار عرضه شود.

وی در ادامه افزودند: تجاری‌سازی این محصول به دلیل تولید دو بار در سال به‌صورت بهاره و پاییزه و تولید در شرایط گلخانه‌ای تولید محصول به‌صورت  مستمر و کشت پایدار در طول سال و تأمین بازار باکیفیت بهتر و باقیمت مناسب‌تر خواهد شد.

گفتنی است، این ایده محوری توسط آقایان کاظمی تبار، باقری، انصاری، متولی و اسدی و خانم چالوی موردبررسی و داوری قرار گرفت و موفق به کسب آرای موافق داوران برای جذب و استقرار در دوره رشد مقدماتی مرکز شده و برای تصویب نهایی به شورای مرکز رشد ارجاع داده شد.